Per la seva forma de preparació, mala qualitat en la farina i el seu excessiu contingut de sucre, els donuts són dolents per a la teva salut.

Els donuts, tant els artesans com els comercials són postres que consisteixen en una massa feta de farina, oli, sucre i sal que s’estén amb un corró per a formar una capa prima que es talla en forma circular amb un orifici al mig, aquestes poden fregir-se en oli o s’enfornen i una vegada fetes, a vegades s’arrebossen de sucre, canyella, xocolata.

El tipus de preparació de la majoria dels donuts les satura de greixos trans. L’Administració d’Aliments i Medicaments dels Estats Units (FDA, per les seves sigles en anglès) va fer el primer pas al novembre de 2013 per a potencialment eliminar els greixos trans del subministrament d’aliments d’aquest país posat que aquests aliments, ja no són segurs, i els donuts, estan inclosos en la llista.

5 raons per a allunyar-te dels donuts

  1. Els donuts estan plens d’oli ranci. Se sap que el consum quotidià d’oli rescalfat provoca l’aparició de molècules tòxiques que alteren els teixits humans i poden causar càncer, Alzheimer o Parkinson.
  2. Contenen grans quantitats de sucre refinada. Pel fet que el sucre refinada ha estat despullat de tots els nutrients, per a processar-lo, el nostre cos ha de “demanar prestats” als teixits i òrgans, els minerals i les vitamines que requereix per a metabolitzar el sucre. És així com el sucre ens danya a llarg termini. El sucre també és el principal culpable de moltes malalties degeneratives, ja que suprimeix el sistema immunològic.
  1. Conté farina i gluten. Sabem que l’excés de farina i el gluten poden arribar-nos a causar malestars com a mala absorció de nutrients, diarrea, dolor abdominal, inflor, anèmia i fatiga.
  2. La majoria contenen greixos trans. Els greixos trans són un tipus de greix que es forma quan l’oli líquid es transforma en un greix sòlid afegint hidrògens. Aquest procés es diu hidrogenació i serveix per a incrementar el temps de vida útil dels aliments.
  3. Alguns dels donuts, sobretot les que compres en paquet, contenen entre 35 a 40% de greixos trans. En mitjana, cadascun d’aquests donuts et dóna entre 200 i 300 calories, sobretot de sucre, i no aporta gairebé cap nutrient. Els greixos trans poden ser un factor promotor d’infarts i colesterol alt.

Aquest vídeo us ensenya què passa al menjar-te un donut com diu en el seu títol. Explica els efectes que et poden passar si menjar quantitat…